Veel gestelde vragen
Eigen code van bijv. bezoekersteller aan uw website toevoegen
Als u eigen codes voor bijvoorbeeld een bezoekersteller van Google Analytics op uw website wilt plaatsen kunt u dit doen onder “Instellingen” – “Insert Headers and Footers”. De codes die u hier plaatst worden vervolgens op alle pagina’s van uw website automatisch geplaatst.
Wachtwoord beveiligde pagina instellen
In tegenstelling tot de oude webbuilder is het nu mogelijk om per pagina een afzonderlijk wachtwoord in te stellen. Bij de oude webbuilder was het wachtwoord altijd gelijk voor alle beveiligde pagina’s.
U dient zelf nog even de wachtwoorden aan te passen, we hebben voor alle beveiligde pagina’s nu een standaard wachtwoord gegenereerd. Dit kunt u zelf wijzigen door de pagina te bewerken. In de afbeelding hieronder kunt u zien waar dit wachtwoord kunt wijzigen of instellen.
Hoe maak ik een fotoalbum?
Maak eerst een nieuw Gallery aan onder “Fotoalbum”
Selecteer vervolgens de afbeeldingen die u wilt plaatsen in het album
Geef de Gallery een naam en klik op Updaten
Kopieer de Shortcode van de zojuist aangemaakte Gallery
Plaats deze code op een nieuwe of bestaande pagina en publiceer de pagina
Hoe kan ik HTML code plaatsen
Bij het bewerken van een pagina is het mogelijk om onder “Extra” en dan “Broncode” zelf eigen HTML codes op een pagina te plaatsen.
Klik na het plaatsten op “OK” op de wijziging toe te voegen.
En als laatste stap moet de pagina zelf opnieuw worden gepubliceerd.
Hoe kan ik inloggen?
Om uw website te bewerken kunt u inloggen met het door u ingestelde wachtwoord en uw emailadres.
De locatie om in te loggen is nu te vinden door /wp-admin/ achter uw domeinnaam te zetten.
Is uw domeinnaam bijvoorbeeld:
http://www.ditismijndomein.nl
Dan kunt u de admin nu vinden op:
http://www.ditismijndomein.nl/wp-admin/
U kunt daar inloggen met de logingegevens van de tijdelijke website die u zelf eerder heeft ingesteld.
Hoe kan ik formulieren aanmaken
We hebben inmiddels alle bestaande formulieren zo goed als het mogelijk was overgezet naar de WordPress websites.
U kunt deze zelf bekijken onder het menu item “Formulieren” .
- Klik hier om een nieuw formulier aan te maken
- Klik hier om de velden van een bestaand formulier te bewerken
- Klik hier om de meldingen die een bezoeker te zien krijgt te bewerken
- Klik hier om de algemene instellingen van het formulier te bewerken
- Hier kunt u de e-mail notificatie die verzonden wordt na een ingevuld formulier bewerken
- Hier kunt u de formulieren die zijn verzonden zien (hiervoor moet wel onder Instellingen de optie “Formulierverzendingen opslaan?” op JA staan.
Formulier op uw website plaatsen
Kopieer de Shortcode van het formulier dat u wilt plaatsen
Plak deze code vervolgens op een pagina waar u het formulier wilt tonen:
Inhoud van het ingevulde formulier in de e-mail notificatie zetten
U kunt de velden van uw formulier kopiëren en plakken in het bericht dat verzonden wordt als een bezoeker een formulier verzonden heeft.
Zie hieronder hoe u dit kunt doen, kopiëren doet u met CTRL-C / CTRL-V in windows of ⌘-c / ⌘-V in macOS.
Na het maken van de wijzingen dient u onderaan de pagina natuurlijk op “Wijzigingen opslaan” te klikken
Editor uitgebreid met oa. lettertype keuze
Op veler verzoek hebben we zojuist de mogelijkheden van de standaard editor uitgebreid met een groot aantal nieuwe mogelijkheden.
Hoe kan ik de achtergrond kleur van mijn website aanpassen?
Het is per thema verschillend wat u kunt aanpassen, als het thema de mogelijkheid heeft kunt u onder “Weergave” – “Customizer” eventueel de achtergrond kleur van uw website aanpassen.
Kan de volgorde van de reacties in het gastenboek worden veranderd?
Dit is helaas niet mogelijk.
Waarom staat er het woord ‘edit’ op iedere pagina van mijn website
Dit ziet u alleen als u bent ingelogd en de website bewerkt, dit is een link waarmee u snel weer in de editor komt om de betreffende pagina te bewerken. Nadat u bent uitgelogd zult u deze link niet meer zien staan.
Emails naar @kpnmail.nl komen niet aan
Het lijkt erop dat e-mails met een wachtwoord reset link die door ons naar een @kpnmail.nl e-mailadres worden gestuurd niet (direct) worden ontvangen. In sommige gevallen duurt het enige uren voordat e-mail daadwerkelijk aankomt.
Dit probleem lijkt te worden veroorzaakt door een spamfilter bij kpnmail.nl hierop hebben we helaas geen invloed. Als u 12 uur na het aanvragen nog geen e-mail heeft ontvangen kunt u contact met ons opnemen. We proberen dan een andere oplossing te zoeken.
Kan ik andere thema’s of plugin’s installeren
Het is helaas niet mogelijk om zelf een ander WordPress thema of plugin te installeren bij het WordPress Lite abonnement.
Kan ik ook nog overstappen naar de nieuwe webbuilder
Na bijna 6 jaar deze mogelijkheid te hebben geboden is het helaas niet meer mogelijk om over te stappen van de oude naar de nieuwe webbuilder.
Veranderd er iets voor mijn e-mail
Nee. Alle e-mailadressen blijven actief. Wel is het tijdelijk niet mogelijk om nieuwe e-mailadressen aan te maken. Wachtwoorden voor de bestaande mailadressen kunnen worden aangepast via de webmail: https://www.webklik.net/webmail/
Kan ik mijn website gemaakt met de oude webbuilder nog bekijken
Ja. Tot 1 september 2021 blijven alle website gemaakt met de oude webbuilder voor u zelf nog te bereiken. Dit om de bestaande inhoud nog te kunnen vergelijken met de nieuwe website of om ontbrekende informatie zoals de ingevulde formulieren nog toegankelijk te hebben. Hiervoor kunt u inloggen bij de oude webbuilder zoals u dit gewend was.
Kan ik ook een webshop maken
We hebben voor de klanten van de oude webbuilder een speciale WordPress omgeving gemaakt. Het is hierbij helaas niet mogelijk om zelf plugins zoals bijvoorbeeld WooCommere te installeren.
Is er een beperking in het aantal pagina’s dat ik kan maken
In tegenstelling tot onze nieuwe webbuilder is er voor ons WordPress platform geen beperking in het aantal pagina’s dat u kunt aanmaken.
Ik mis enkele foto’s op mijn website
In enkele beperkte gevallen zijn foto’s niet overgenomen van de oude webbuilder. Dit kan zijn bij niet ondersteunde bestandsformaten of als er speciale tekens in de bestandsnamen stonden. In dit geval dient u zelf de betroffen bestanden te downloaden van uw oude website en deze op uw nieuwe WordPress website aan te passen.
Waarom kan ik mijn bestaande lay-out niet behouden
Alle lay-outs van de oude webbuilder zijn qua techniek sterk verouderd. Deze worden door browsers niet meer goed weergegeven en zijn ook langzaam. Alle nieuwe lay-outs (thema’s) bij WordPress zijn helemaal actueel. Er is keuze uit meer dan 100 lay-outs.
[OPGELOST] Formulieren aanmaken niet mogelijk
Dit probleem is inmiddels opgelost.
Zie deze uitleg met meer informatie hoe u een formulier kunt bewerken of aanmaken:
Ik heb mijn website en domeinnaam toch al opgezegd?
Als u een abonnement bij ons heeft stop gezet loopt de website en domeinnaam wel nog door tot het einde van de looptijd van het abonnement.
In dit geval is dat een datum na 1 juni 2021. Daarom is ook uw website betroffen van deze migratie naar ons WordPress platform.
De links op mijn WordPress website verwijzen nog naar mijn bestaande webklik website, moet ik deze aanpassen?
Nee, alle links die u zelf op uw website heeft geplaatst naar bepaalde pagina’s op uw website verwijzen nu inderdaad naar uw bestaande domeinnaam. Op 1 juni zullen deze dan automatisch naar de juiste pagina op uw nieuwe WordPress website verwijzen. Dan is het wel belangrijk dat u de permalinks op uw WordPress website niet aanpast. Alleen zo zullen de oude links blijven functioneren!
Waarom heb ik opeens .wpklik.nl in mijn domeinnaam
Dit is een tijdelijke domeinnaam zodat u alvast aan uw nieuwe website kunt werken. Op 1 juni wordt dit natuurlijk vervangen door uw eigen vertrouwde betaalde domeinnaam.
Ik heb nog geen mailing met inloggegevens ontvangen?
De e-mails zijn op 3 mei vanaf ongeveer 22.30 uur verzonden. Het kan enige uren duren voordat iedereen deze mailing heeft ontvangen. Op https://migratie.webklik.nl/mailing-3-mei-2021/ kunt u de tekst van de mailing lezen.
Hoe lang duurt het voordat ik de wachtwoord reset e-mail ontvang na het aanvragen?
Deze e-mails worden direct door onze mailserver verzonden. Het kan dan maximaal 30 minuten duren voordat deze bij u binnen komt. Kijk vooral ook even in de map met ongewenste berichten.
Deze site is ook gemaakt met WordPress
Deze website is een voorbeeld van hoe uw vernieuwde website er vanaf 1 juni 2021 uit kan zien.
Het gebruikte thema kan door alle klanten worden geactiveerd.